Автор Тема: Странни бизнес идеи, довели до успех  (Прочетена 6626 пъти)

Gloriana

  • Младши потребител
  • **
  • Рейтинг: 7
  • Пол: Жена
  • Публикации: 56
Странни бизнес идеи, довели до успех
« -: февруари 11, 2011, 12:40:07 am »

В тази статия ще ви предложа няколко странни бизнес идеи, които в последствие се оказали много успешни.

Бизнес с представяне на ДНК като изкуство
Добрите приятели Адриан Салманович и Назим Ахмед дори не мислели за собствен бизнес. Ахмед работел във фирма, която продавала оборудване за снимки на ДНК. Веднъж, когато заедно с приятели една вечер той се радвал на чаша хубаво вино, Саламанович извадил една брошура на компанията и я оставил на масата. За неопитните снимката на ДНК изглеждала като абстрактно изкуство. Оказало се, че не само Саламанович вижда така структурата на генетичния код. Двамата решили да опитат как пазара ще приеме шантавата им идея и създали компания DNA 11, която се заела с продажбата на „най-интимните“ снимки – с ДНК на клиентите. Цената на такъв портрет с размер 8 ? 10 см е 200 долара, а размерът от 36 ? 54 см се продавал за 1300 долара. В последствие Саламанович и Ахмед развиват бизнес идеята си и днес на сайта на компанията им могат да бъдат поръчани снимки на пръстови отпечатъци и следи от целувки.

Бизнес със самоубийства
Джери Търнър работил като полицай, а в последствие създал и своя собствена застрахователна компания. Оказало се обаче, че работата му не го удовлетворява и през 2003 г. му хрумва странната идея да започне нов бизнес - фирма за почистване. Но не на какво и да е, а на места, където са извършени престъпления и самоубийства. За това начинание много му помага и опитът му като полицай. Миналата година компанията на Търнър Advanced Bio-Tresatment е заработила 1 млн. долара именно с тази специфична и не особено приятна, но явно доходоносна, дейност.

Бизнес с дизайн на патерици
Бизнесът на Лори Джонсън започва с ужасна трагедия. През 2002 г. авиокатастрофа отнема живота на съпруга й и двегодишния им син. Оцелява само майката, но на скъпа цена – остава инвалид за цял живот заради фрактура на тазобедрената кост. Една година след трагедията тя е депресирана и продължава да понася тежки физически и емоционални болки. Веднъж сестра й решила да я разнообрази и оцветила патериците й, облепила ги с плат и им придала доста по-различен вид. Ефектът бил налице – с новите помощни средства придвижването било доста по-лесно и удобно, а видът им създавал настроение и предизвиквал интерес не само у пострадалия, но и в околните. "Ако аз се чувствам по-добре, тези патерици могат да помогнат и на някой друг," бил водещият мотив на Лори Джонсън, с който тя става дизайнер на патерици. Този бизнес й носи по 150 хил. долара годишно. Част от приходите от продажбата на дизайнерските патерици тя дарява на благотворителната си фондация "Стъпка напред".

Бизнес с персонализирани романи
Както и много други истории на успех в бизнеса, тази на Кати Оливър започва с желанието да си купи нещо, което не съществува. Тя много искала да подари на свой приятел персонализиран роман. Когато разбра, че никой все още не е създал подобен продукт и дори не съществува идеята за пускането на такива романи, тя убеждава своя приятел Джон Рийд да превърне идеята в бизнес. Така компанията U Star Роман започнала да създава персонализирани романи, в които предлага на клиентите си да станат прототипи на главните герои. Приходите на компанията растат и вече достигат 140 хил. долара годишно.

Професия играч
Том Тейлър никога не е мечтаел да стане бизнесмен. Единственото, което искал да прави, е да играе игри на конзолата си. До такава степен, че започва да се състезава с все повече и повече хора и заедно с това нараства и желанието му да споделя опита си с другите. През 2006 г. той е включен в топ 5 на най-добрите геймъри в света и става треньор на видео игри. Днес клиенти на Тейлър са хора от различни възрасти и професии. Често се случва децата да ходят с родителите си. Един час занимания с Том Тейлър струва на запалените геймъри 65 долара, а на година играчът заработва по 250 хил. долара.

От нищо нещо
През 2005 г. Ели Райх работи като инженер и консултант в компания, която се занимава с разработването на вятърна енергия. Той е от хората, които винаги се грижат за околната среда, дори на работа не ползва кола, а колело. Ето защо когато му откраднали чантата един ден, той решил да не си купува нова, а да си измайстори сам от на пръв поглед ненужните и безполезни стари гуми за велосипед, от които имал в излишък в къщата си. Чантата се получила толкова сполучлива, че съвсем скоро той започнал да получава комплименти за дизайнерските си умения, не закъснели и първите поръчки. Ели Райх не избягал от шанса си – регистрирал фирмата Alchemy Goods, чийто девиз станал „Да превърнем безполезните вещи в полезни.“

Търговия с празни кутии
Марти Метро и съпругата му често пътували и сменяли дома си. Когато седнали да преброят колко пъти са се местили, стигнали до числото 29 – такъв бил броят на домовете, които сменило семейството. Като доста подвижни хора, те добре знаели коя е най-потребната вещ при преместване – големите кутии за пренасяне на вещи Повече от всеки друг двамата знаели, че често тези полезни контейнери за опаковане се оказват недостатъчни и трудни за намиране. Ето защо двамата съпрузи започнали да предлагат онлайн кутии за опаковане срещу минимална сума. Днес бизнесът им вече може да се похвали със 75% печалба.

Магът на домейните
В работата си като търговец на софтуер, Евгений Тромов забелязал, че софтуерните компании са изправени пред трудности в намирането на възможни имена на домейни за своите нови продукти и услуги. Оказало се, че Громов притежава скрит талант – може да измисля оригинални и в същото време закачливи имена на домейни. Три години той прави това в свободното си време, но поръчките му толкова много нараснали, че скоро разбрал, че няма да може да се справи сам. Тогава той създал сайта PickyDomains.Com, който събира поръчките за имена на домейн.

Знамената за голф като рекламно пространство
Играейки голф с брат си, Анди Йоком забелязал едно празно рекламно място върху знамето, което служило за маркиране на дупка на игрището. Анди и брат му решава, че всяка реклама, която се появява върху знамето, ще получи достатъчно внимание, защото играчите са насочени към тях по време на играта си. Днес братята са създали Invision Golf Group и разширяват полето си на действие. Фирмата предлага не само реклама върху знамена за голф, но и върху други места за реклама на голф игрището – поставяне на плакати в съблекалните и други.

Мятането на ножове също е бизнес
Преди 10 години професорът по психология Дейвид Адамович се пенсионира и на 50-годишна възраст започва да се учи да хвърля ножове. Новото хоби така му потръгнало, че днес Адамович има в актива си шест световни рекорда, а всяка година изнася 20 самостоятелни шоута. Adamovich се появява и на Бродуей, на фирмени събития, сватби и телевизионни програми. Той печели около 100 хил. долара годишно от хобито си и дава частни уроци за всички желаещи за 75 долара на ден в дома си в Ню Йорк.

Източник: investor.bg
Активен
The power of imagination makes us infinite.